Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 6 juni 2011

Nyduschad...

och redan genomsvettig. Det känns att man inte vant sig alls vid värmen så här tidigt på sommaren men så är ju 32 grader ganska varmt också. I skrivande stund har vi 26 grader...

Min systers lilla nyfödda Sofia gillar inte alls värmen och precis så var det ju för 2 år sedan när Frida och Molly var nyfödda. IKEA var ju rena drömmen då, svalt, billig fika och nästintill folktomt! Då svor jag att jag aldrig mer skulle få barn på våren, usch vad jag tyckte det var jobbigt att inte kunna vara ute och sola och bada som jag älskar! Fast det är ju faktiskt något jag inte behöver fundera på alls, eftersom vi inte ska ha flera barn.

I morse ringde de från ICA Landvetter och sa att vår beställning var färdig redan, så jag och Ludvig åkte och hämtade den vid 10. Så skönt att ha det gjort! Samtidigt hämtade vi boken från Barnens Bokklubb, Prinsessor och drakar.

Det blev en mysstund för Ludvig och Molly. Som grädde på moset fick man med en jättesöt liten blå drake!

Behöver jag berätta att vår lilla draktränare blev överlycklig? Både över bok och drake!

Nu på kvällen skulle vi grilla hamburgare men det var på tok för varmt för det, så de stektes på spisen. Färsen kryddade vi med Santa Marias Allround BBQ-krydda på kvarn. Den är såå god till nästan allt. Chili- varianten är också god men den är ganska stark och passar inte till vad som helst. Fungerar bäst på kyckling och i vattnet när pasta kokas för att ha i sallad.

Jag avslutar med att visa några av Lisas bilder.

Här är hon med ett gäng glada tjejer på väg för att titta på Håkan Hellström på Slottsskogsvallen. Allihop var iförda likadana tröjor...

med det här motivet på, som Lisa har gjort.

Innan konserten drog igång, ritade hon den här.

Och här är ConFusions och Hikari Kais maskottar tillsammans på en bild. Tydligen pågår någon slags kärlekshistoria mellan dessa två ;-)

Och här är, citat Lisa: "En 0.3 tuschpenna och 20 minuter av mitt liv"
I morgon slår vardagen till men det är liksom ok, eftersom det är en kortvecka igen med bara två arbetsdagar, för på torsdag är det skolavslutningar och fredag morgon åker vi på Fredrikshavnsbåten för vidare färd mot Legoland och Lalandia!
Published with Blogger-droid v1.6.9

2 kommentarer:

  1. Bara en hel dag med härligheter precis som här =D
    Njutning och soligt väder.
    Så härligt med tidig semester till Lalandia och Legoland och i Lalandia är man ju garanterad vackert väder oavsett utomhusteperaturer =D
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Åååå, äntligen någon som vet hur det är....
    för det här med små barn mitt i värmen, ja det är ju inte så skoj =(
    Eller FY, så får man nog inte säga.....jag säger det tyst ;)
    Ifs, så är de minsta flickorna födda båda i mars MEN Izabell var liten och nätt....
    Matilda är raka motsatsen och blir väääldigt varm ute just nu...även inne faktiskt.

    MEN, men, man får göra så gott det går....för alla dom andra vill ju kunna vara ute =)

    Hoppas att ni får det toppen i Danmark =)

    Kramkram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...