Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 7 juni 2011

Familjen Nilsson-Harald

Har ni sett en så fin familj! Min syster, hennes Henrik och deras supersöta döttrar, Frida och Sofia!

Lilla Sofia har det jättejobbigt med kolik. De har varit på akupunktur för detta och det verkar ha blivit lite bättre. Men usch så hemskt det är när en liten har så ont. Paniken man ser i ögonen och det enda man kan göra är att hålla nära... Linnea hade riktigt jobbig kolik under sina fyra första månader. Det är tur att jag hade fått en videokamera i julklapp året innan, det är nästan de enda "minnena" jag har från den tiden. :-( Men i det stora hela så är det ju en kort period i livet, jobbig men kort.

Här har Ludvig varit kock idag och lyckats få ihop både vanlga och mjölkfria pannkakor, nästan helt utan hjälp!

Visst ser de goda ut! Det var de verkligen. Innan pannkakorna åt vi en av Theos favoritsoppor, "Spagetti & Köttfärssåssoppa" kallar han den!

Molly är inte överförtjust i ihopblandad mat, hon föredrar sakerna var för sig, så hon var måttligt road av denna soppan. Men pannkakor slank ned.

Molly har haft avslutning på vårens Pippitema på Mammut idag. Alla barnen fick ta med sig något med. Pippi-anknytning och visa upp. Molly tog med sig Pippi-, Tommy- och Annikafigurerna som hon fick av Frida i 2-års present. Dessutom hade hon Pippi-flätor och -strumpbyxor till sin gröna Me & I-klänning med ankan på. Tyvärr missade jag att ta kort på henne (kors i taket!) men hon var en så söt liten Pippi! Hon har verkligen gillat Pippitemat! Vi har fått sjunga massa Pippisånger och många Pippilekar har det blivit. Och toffsar och flätor i håret, nästan varje dag. Hon hämtar hårsnoddar och håller dem mot huvudet och säger uppfordrande, Ja Pippi dä! Molly vill ha Pippitoffsar där i håret!

Nä, nu är det krypisängdags för mig. Mycket på jobbet, packning och förberedelse för barnens skolavslutning på torsdag väntar i morgon.
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

  1. God morgon!
    Eller nästan förmiddag beroende på när man gick upp ;)
    Våran Vilda Matilda har nått som påminner om kolik. DOCK är det inte varje eftermiddag/kväll, så vi är liiite förskonade.
    Men jag förstår hur andra kan ha det, och lider verkligen med er/dom som har haft en kämpig bebis period.
    Tråkigt att "missa" så mycket mys, men tur att du kan minnas efterråt(även om du får lite hjälp av kameran ;)

    Nu ska jag sätta mig och avboka uppbokade tider, för här fortsätter sjukstugan att hålla öppet även idag =(

    Kramkram och ha en underbar onsdag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...