Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 15 april 2011

Fredagsmys och 80-tals frisyrer.


Det här kallar jag fredagsmys på hög nivå! ;-)

Middagen intogs i kväll lite senare, framför Så ska det låta! I vanliga fall är ju det precis när det är Mollynattning på gång här men i kväll fick hon vara uppe och hon älskade programmet. Det dansades och klappades i händerna! Men det var ju faktiskt väldigt många väldigt bra låtar med, bla världens bästa tryckare, Purple Rain!

När den var som populärast och jag egentligen kallade mig synthare, såg jag ut så här:

Det är jag som står upp och håller i lillebror Kristofer. Syster Ninna sitter med kusinerna Linus och Alexander.

Men jag växlade utseende lika ofta som Madonna på den tiden och helt plötsligt kunde jag se ut så här och lyssna på punk istället:

Mittentrollet är jag. Yvonne och Marianne flankerar.

Men snart blev det studentdags och rådande pudelfriss införskaffades snabbt. Och med den följde den klassiska blå maskaran:

Mirja och jag på släpvagnen som paraderade runt Mariestad, varv efter varv, akompanjerat av ljudligt skrålande.

Vilka tider! Och vilka kompisar! :-)

Theo kom fram till Adam utan några större missöden. Det enda var väl hans ibland lite skenande fantasi. Han berättade nämligen för alla som ville höra på (och förmodligen övriga passagerare också) att han hade fått jättemånga tatueringar från Alexandra på Mölndals Revisionsbyrå! Och nu hade han minsann tatueringar på hela kroppen, tom på rumpan och på snoppen. Minsann...
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...