Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 11 april 2011

Ååpa, storstädning och MonsterMallas utmaning...

Så var det då måndag igen! Väldigt vad de kommer ofta nu för tiden... Swisch, så är det måndag igen och igen och igen.

Tur att måndagar är så härliga dagar när de nu väljer att komma så ofta ;-)

Måndag är nämligen stora M-dagen! Molly-Mamma-Mys-dagen! Min och Mollys lediga dag när vi bara myser och har det bra! Äter frukost i lugn och ro i bara pyjamasen, tittar lite på TV, leker lite, lunch på altanen med Lisa och Linnea, vilar och har det bra. Och vid 13.30 åker vi till simskolan. Veckans höjdpunkt om man frågar Molly! Ska vi simma? Jaaa, vrålar hon och crawlar med armarna! ;-)

Fast idag blev det en lite annorlunda mysdag, för vi hade storstädning! Hela huset blev grundligt städat och är nu skinande rent! Över, under, bakom och innuti! Härligt! :-)

Fast vi lät faktiskt Stamgrens Hushållstjänster göra jobbet! Så skönt att låta proffs göra jobbet, det blir ordentligt gjort och vi får lite tid över till annat. :-)

Och Molly tyckte att det var fantastiskt spännande när det var massa folk här och skurade och fejade! Helst hade hon velat hjälpa till och greja men det hade nog varit mer av en stjälp i just det här fallet. Så vi satte oss och läste en bok istället.

Det är då det slår mig! Mina barn är göteborgare! De pratar göteborska!

Vi läste nämligen om apan.

Molly, vem är det? Ååpa! ;-)

Simskolan gick jättebra idag också. Hopp från kanten och simma tillbaka, dyk från madrass, titta och plocka upp saker från botten och simma, simma, simma!

Sissi slutade jobba när vi kom så hon var med och kollade på. Och tur var det för en av Mollys mollusker sprack och började blöda, så Sissi tog med henne till badvaktshytten för lite omplåstring, så hon kunde vara med på lektionen sen.
Det blev lite fika efteråt som tack för hjälpen och plåster på såren. Sen var det dags att åka till ICA Landvetter för upphämtning av veckans middagskasse och annan mat men innan vi åkte...


...fick Sissi massa kram!

När vi kom hem höll Ludvig på som bäst och lagade spagetti och köttfärsås! Det blev smaskens! Och hela familjen satt faktiskt samlad till middagen! Linnea och Theo hann hem från dansen och Labbe han med lite mat mellan jobben! Toppen! :-) Tyvärr ringde det på honom så han hann inte med jordgubbarna och glassen, som vi hade till efterrätt.

Jag skippade glassen och tog bara jordgubbar. Jag har nämligen gjort något som jag aldrig har gjort förut.

I ett svagt (starkt?) ögonblick gick jag med i MonsterMallas ( http://www.monstermalla.se/ ) utmaning. Jag har inte riktigt vetat vad jag ska göra med detta. Om jag skulle skriva något om det på min blogg eller om jag skulle ha det lite så där halvhemligt där borta på hennes? Men så, helt plötsligt kommer jag på mig själv med att sitta här och skriva att jag har lovat att gå ned 10 kg (mycket välbehövligt) innan vi åker till Legoland i juni och att jag ska köra 2X30 minuter på crossen per vecka.

Så där ja. Nu vet ni det också...

Nu är det så väldigt mycket läggdags för mig. Ska bara (sa Alfons Åberg) fixa i ordning det sista inför Theos utflykt till Bergums lantgård med Casa i morgon.
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

  1. Är det inte så som ååpa uttalas? ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är väl det för er infödda göteborgare. Men för oss, som har börjat vår livsbana på annat håll så låter det lite lustigt ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...