Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 15 februari 2011

Mariestadsbesök och Upplevelsebad i Skövde

Igår, när vi kom upp till Lidköping, åt vi ju bara lunch, sen satte vi oss i bilen igen och åkte till mormor och morfar i Mariestad. Nu var ju morfar iväg på diverse begivenheter och hann inte hem innan vi var tvugna att åka. Så är det när ens morföräldrar (85+) är så otroligt pigga och aktiva! Det är ju bara att se på mormor, på bilderna, hur hon håller tempo med barnen!


Det är en jordgubbe som Molly skrattande har i munnen på bilden längst upp till vänster.

Idag klev vi upp 06.30, åt frukost och packade in oss i bilen igen. Fast nu var det bara jag och pojkarna som gav oss av, flickorna stannade hemma med mamma. Vi åkte bort och hämtade upp Adam och Erika för vidare färd till Skövde. Vi skulle testa upplevelsebadet där! Efter skräckhistorier om köer runt hela byggnaden, såg vi till att vara på plats redan när badet öppnade, så kl 08.50 betalade vi i kassan! Snabbt in och byta om och sen... Bada och leka!

Jag hade ju, min vana trogen, tänkt ta bilder på vår lek men se, det fick man minsann inte alls göra. Det rådde visst fotoförbud på detta badet!? På min fråga om varför, fick jag svaret att det tydligen har varit folk som har fotat lite för mycket på barn som inte varit deras! Läskigt och urtrist att det finns såna idioter som bara ska bråka, vara dumma och förstöra för andra! Jag säger återigen som den otroligt kloka LadyBond, varför kan inte alla människor bara vara snälla mot varandra istället?

Så det bidde inga bilder alls från vårt lilla badäventyr idag. Men oj, så skoj vi hade! Vi åkte rutschkanor i mängder, bubblade, fikade (pommes och sötsaker!), badade utomhus i 7 minusgrader, hoppade i vågorna, blev utskrattad (jag), skrattade åt klumpiga mig (Adam, Theo, Ludvig och Erika) mm, mm! Så mycket roligt att göra! När de körde igång vågmaskinen fick man hålla i sig ordentligt, fick jag erfara den hårda vägen. Jag säger till Erika, kolla här vilka otroligt fina bilder jag hade fått på killarna i vågorna och så hukar jag mig ner och blir omgående ivägspolad av en jättevåg. Tappar fotfästet fullständigt och blir, av nästkommande våg, uppspolad i trappen och fixar snyggt blåmärke på rumpan och en rejäl bula på undersidan av högerarmen. Hrrm... hoppsan då... Närå, det var ingen fara, jag ville bara testa hur det känndes att bli ivägskickad in i en stenhård trappa i hundra knyck...

Efter tre timmars intensivt badande, så hade det börjat strömma till väldiga mängder med folk, så då tyckte vi att det var dags att dra oss hemmåt. Att killarna nästan somnade i vattenrutschkanorna gjorde också sitt till. Vi bastade länge och bytte om i lugn och ro och sen åkte vi iväg till en trevlig restaurang vid Skövdes högskola och åt lunch. Alla valde en lunchbuffé utom Theo som valde pizza. Gott och mycket var det, så alldeles proppmätt blev man. En rejäl kaffe behövdes efteråt för att orka köra hela vägen hem till Lidköping igen. Alla tre killarna somnade som grisar, exakt två sekunder efter att vi kört ut från restaurangens parkering.

I Lidköping släppte vi av Erika hemma hos sig och tog med Adam hem till mamma och pappa, så Erika kunde åka och storhandla i lugn och ro. Det var något vi fick betydligt mindre av! Lugn och ro, alltså. Tre vilda killar som sovit ut ordentligt under resan hem, följda i hälarna av en lika utvilad vild tjej som tyckte att detta var dagens höjdpunkt.


 Tillslut fick vi säga till dem att de inte fick busa under täcket i mormorns och morfarns säng, att de inte fick klättra över ryggstöden på soffan och att de inte fick sätta på duschen medan de stod i den. Så nu är vi helt slut allihop! Dags att vila nu för kl 07.30 i morgon kör vi igång igen! Då kommer Erika hit med Adam, så killarna kan leka medan hon jobbar...

1 kommentar:

  1. Wow, vilken toppendag..extra roligt när ens mormor o morfar är så pigga..Ha en fortsatt trevlig vistelse:)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...