Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 13 februari 2011

Alla hjärtans dag!

Vi tjuvfirade Alla Hjärtans Dag här nu på kvällen. Jag och barnen åker ju till mamma och pappa imorgon och lämnar kvar Labbe här i sin ensamhet och med en massa jobb.

Theo fick välja mat. Det blev ost- och spenatfylld tortellini med ostsås och pesto. Och självklar, hjärtformade biffar till det!

Såå gott men otroligt mättande med all osten!

Theo, eller Stålmannen, har varit på maskeradkalas hos Gustav idag. En hel hord med pirater, lejon, Batmannar och Stålmannar busade, åt glass, gjorde robotar och skattjagade i två intensiva timmar! Nu behöver nog Gustavs föräldrar semester i en månad ;-)

Precis i detta (mörka, kalla, hala) nu är Linnea ute och övningskör med Labbe. Och jag som hade tänkt att gå och lägga mig tidigt ikväll? Känns ganska lönlöst om jag ska vara ärlig...

Nu är äntligen vår spa-weekend bokad! Det blir Asia Spa i Varberg som får den äran! Det ska bli så skönt! Fast jag hade nog nästan kunnat bo på Scandic i Mölndal och tyckt det var lika fantastiskt! Bara det att få sova en hel natt och utan någon som sparkar en i ögat eller nyper en med vassa naglar på halsen! Och att få äta i lugn och ro utan tjat! Att få gå på toaletten ifred! Att få läsa mer än tre rader i taget i en bok!

Uj, uj, vad jag kommer sakna mina små älsklingar! Hur ska jag klara mig en hel helg? Första gången Molly har barnvakt över natt! Åh, vi kanske ska avboka...

Nää, nu ska vi iväg! Äntligen!

Nu ska jag sms-terrorisera Labbe och Linnea, så nu har jag inte tid att skriva mer!
Published with Blogger-droid v1.6.2

4 kommentarer:

  1. Härligt Alla Hjärtan Dags mys...
    Övningskörning, brr, ryser när jag tänker på att vi ska börja nu.

    Spa låter underbart och det är alltid skönt med ett välbehövligt avbrott i vardagen då & då.
    Ha en fin dag
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Det är sååå skönt att Arvid är en van nattgäst hos mormor och morfar. Faktiskt är det så att varje gång vi är på väg hem från förskolan och passerar deras hus blir han jättearg och gråter och skriker för att vi inte gick hem till mormor och morfar den här gången heller. Jag försöker förklara att vi inte kan gå dit varje dag men Arvid tycker bara att jag är oresonlig och jättedum. Det är nog MVG i barnpassning för mormor och morfar i alla fall :D.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med spa =)Men förstår känslan att ha barnvakt över natten. Själv tycker jag inte om att lämna iväg dom, även om det faktiskt kan behövas ibland.
    Ha en fin alla hjärtansdag ;)

    SvaraRadera
  4. Milla: Jo, det är lite pirrigt när de är ute på vägarna, helt klart! Speciellt i det väglag som råder just nu!

    Och det ska bli helt fantastiskt skönt att komma iväg ett litet tag och bli ompysslad!

    Kirin: Måste ju vara helt fantastiskt skönt att ha all släkt så nära som ni har! Det saknar vi faktiskt, även om det går hyfsat snabbt att ta sig både till Lidköping och Bovall.

    Flerbarnslivet: Nej, det är väldigt kluvet, detta med bortlämnandet men som du säger, det behövs ibland. Vi har inte varit iväg på egen hand mer än någon timme någon gång sedan vi var på Lanzarote i januari 2009, när jag var gravid med Molly, så lite på tiden är det.

    Fast för Labbe blir det ju en hel vecka som han är utan barnen eftersom han inte är med här i Lidköping i veckan...

    Kramar till er alla!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...