Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 27 februari 2011

Jag har jobbat!


Men det var nära att det inte blev av. Linnea hade lovat att vara barnvakt eftersom alla andra var uppbokade men hon tyckte att visst att det löftet inte var så himla viktigt. Lisa fick istället avboka, jag kom iväg på tok för sent och glömde i all stress både nycklar (till mitt skåp, till redskapsförråd och alla dörrar på jobbet) och plånbok (ingen lunch, ingen bensin, inget handlande av bröd och mjölk). Ingen vidare bra start...

Men sen blev det bättre! Mitt extrajobb är faktiskt det roligaste jobb man kan ha! Och så mycket kramar jag fick... :-)

Tyvärr har det gått utför under eftermiddagen och nu ligger jag här med feber, halsont och ont i hela kroppen. Igen! :-( Jag funderar på om jag fick med mig något oönskat hem från Passion för mat mässan igår, för jag läste hos http://ebifamiljen.blogspot.com/ att Jenny också kände sig krasslig efter att ha varit där. Man går ju och provsmakar från skålar och knör bland allt folk. Undrar hur många av gårdagens besökare som inte mår hundra idag?

Jag skulle ju ha ringt Sara i Stockholm efter jobbet men har verkligen inte orkat prata med någon alls. Måste ringa imorgon. Hennes pojk, Simon, min gudson, har haft massa kramper och vi har inte hunnit prata sedan dess.

Molly har haft skoj i snön idag. Det har börjat släppa ordentligt nu. Tidigare i vinter har hon ju bara tyckt att det har varit jobbigt och besvärligt men idag var det skrattfest! :-)



Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

  1. Usch, det verkar som om alla är sjuka nu. Magsjuk, feber, kroppsont :(((
    Krya på dig och hoppas det går fort över!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst känns det så! Jag tycker det har gått i ett sedan i höstas med sjukdomar som avlöser varandra! Urtrist!

    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...