Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 22 december 2010

Katitzi

På kvällens agenda stod ett besök på Folkteatern vid Järntorget för att se pjäsen Katitzi. Jag vann ju dessa biljetter från MixMegapol och hade sett fram emot att se den. Men så blev det nu inte. Jag är vrålförkyld (igen), hostar som en tok och näsan rinner värre än alla sönderfrusna rör den här vintern tillsammans. Inte riktigt läge att sitta och smitta ned och störa övriga teaterbesökare.

Nu visade det sig, fick jag reda på när de kom hem, att Theo har blivit vrålförkyld under kvällen, hostar som en tok och med en näsa som rinner... Att han sen valde att stå upp och luta sig mot stolsraden framför gjorde ju inte saken bättre. Men de tyckte att pjäsen var toppenbra! Mycket att tänka på och prata om.

Maria, som skulle varit barnvakt åt Molly, var så vänlig och bytte uppgift med mig ikväll. Hon gick på teatern och jag barnvaktade min dotter. Eller, faktiskt så var Labbe LEDIG ikväll! (Chrille hjälpte honom med jouren för att jag är så kass. Underbara Chrille!) Så Labbe myste med Molly och jag fick istället agera taxi åt Linnea för hon var tvungen att åka ned till Allum för att möta en kompis som hon skulle "byta grejer" med. Kompisen skulle kommit vid flera tillfällen tidigare men det kom alltid något mellan, så om Linnea ville ha sina grejer på jullovet så var det bäst att masa sig ned dit och möta upp. För att kompisen skulle ta sig hit, när det ändå var hon som hade klantat sig, nä, se det gick inte för sig...

Men det blev en riktig snabbvisit och det var inte mycket folk alls. Så jag tänkte att vi lika gärna kunde springa in på ICA Maxi och köpa flytande tvål, som var på väg att ta slut. Den kassen vi kom ut med kostade 204 kr! Varför blir det alltid så, att man går in  för att köpa bara något litet och kommer ut med en svindyr matkasse?!? Jag är helt hopplös på detta. Fast den här gången måste jag faktiskt skylla på Linnea för hon kom på att hon bara var tvungen att göra ett nytt julgodis i morgon, så då var vi tvugna att handla ingredienser till det. Det skulle var massa nötter i och självklart då inte billiga jordnötter, utan macadamianötter och cashewnötter...

Nu är huset halvstädat, Stamgrens städfirma kommer imorgon och gör resten! Ljuvligt! Revbenen ligger i marinad och ska in i ugnen i morgon bitti och sen är det dags att stoppa in skinkan, klä granen, göra sillsallad, och köttbullar och sen doftar det jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...