Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 3 oktober 2010

Ludvigs tågmiddag.

Nu sitter min äldste son på nattåget hem. Jag tror att han har haft det bra däruppe.

Bilden fick jag nyss av honom och det är kvällens tågmiddag. Jag ser inte riktigt vad det är... Förslag?

Jag kom på en grej som hände igår innan bion. Theo, Molly och jag strosar lite i Saluhallen medan vi väntar på Linnea. Det är inte mycket folk där så jag låter Molly gå. Och som vanligt med dessa småttingar, blir det massa kommentarer från människor vi möter. Bla är det en som jobbar bakom disken på ett ställe som ropar om Molly: "åh vilken sötnos! Får man låna henne?" Självklart, svarar jag, kl 4 på natten lånas hon mer än gärna ut!

Vi vandrar vidare och efter några minuter säger Theo med orolig röst: "mamma, du ska nog inte säga såna saker, att de får låna Molly. Tänk om nån tror på dig!"

Min stora, älskade lillplutt! Vad duktig du är! <3

Den duktiga lillplutten är fortfarande sjuk, så nu blir det VAB-ande det första jag gör när jag kommer tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten...
Published with Blogger-droid v1.6.1

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att VAB:a precis efter föräldraledigheten. Just efter dagen som jag skämtat med chefen om att det säkert kommer att hända. Kändes lagom bra ;)

    SvaraRadera
  2. Jinx, jinx...
    Om jag jobbar i morgon och hela nästa vecka, så får jag lön för hela 9 dagar i oktober! Bra start...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...