Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 25 juni 2010

Glad Midsommar med massor av lek och bus!

Glad Midsommar allihop!
Vi har haft en underbar midsommar med sol och värme, massor med lek och bus och, naturligtvis, massor med god mat (men det får ett eget inlägg...)

Molly och Ludvig blåser såpbubblor men Molly tycker att Ludvig är lite långsam, så hon vill göra själv...

Lite bad hanns ocskå med. Molly kom på att man kan använda en upp och ned vänd frisbee som bord i vattnet, jättebra att lägga alla leksaker på.

Theo fiskar i poolen och har får napp!! En badanka!


Sen kom äntligen Theos motorcykel fram! Premiärturen sedan vi flyttade hit.
Han älskar att åka på den men det får inte gå fort och pappa MÅSTE hålla i ordentligt!

Självklart skulle Linnea prova också, kolla in stilen ;)


Här sitter publiken på läktaren och hejar på. Molly blev jättearg för att inte hon också fick åka...

Tillslut fick Labbe lov att "bara" hålla där bak på motorcykeln. Men det var superläskigt, så Theo var helt slutkörd efteråt, nästan skakis...


Theo kom på den briljanta idén att det vore nog bra att lära sig cykla på den vanliga cykeln, utan stödhjul, först innan man ger sig på motorcykeln. Snabbt som ögat fick vi montera av stödhjulen och sen slänger han sig upp på cykeln, helt på egen hand, och kör ivält direkt... Sen blev han lite försiktigare ;)

Ludvig är väldigt avundsjuk på Theos motorcykel, han tycker att vi kan köpa en större också. Han vill ju börja med Trial till hösten så här övar han lite.


Men uppenbarligen så håller ju den för ganska mycket...


Jag och Molly håller ett vakande öga över busgänget, fast Molly vill ju helst vara med själv.



Molly är verkligen pappas flicka! Jag passar på att klä henne i rosa och klänningar för jag misstänker att det bara blir arbetskläder när hon får bestämma själv. Hon vill inget hellre än få vara med sin älskade pappa hela tiden. Då är jag bara andrahandsvalet, eller tom tredjehands om Lisa är här... Och efter mina två mammagrispojkar så är det faktiskt riktigt skönt ;)


Här är Theo framför vår fina midsommarstån som han, Linnea och Reine hjälptes åt att bygga. Visst blev den fin! Och visst är han fin i sin midsommarkrans som Linnea gjorde åt honom!

Vi dansade massor runt stången, tyvärr kan jag inte få in den videon på bloggen. Ska kolla med mina mer tekniska bröder om de kanske kan hjälpa mig.

Vi hade ialla fall en fantastisk midsommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...