Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 23 juni 2010

Fortfarande sjuka barn....



Idag har Molly varit jättehängig och mammigheten ska vi inte tala om.... Jag kunde inte göra något utan att ha henne på armen, smågnällandes hela tiden. Har ni testat att rulla köttbullar med en hand? Det går, lite långsammare än när man har båda händerna tillgängliga men det går! Sen har jag haft jättehjälp av Ludvig med att hämta och ordna. Tur att man har honom! Theo har ju också varit duktig men hjälpen blir ju av en lite annan karaktär från honom ;)

Jag var tvungen att ta med mig barnaskaran ned till verkstan för att köra löner. Knepigt att våra anställda inte kunde tänka sig att vänta med lönen till efter helgen?? Vadå midsommar??? Nä, det är klart att de ska få sina löner i tid. Det är ju mycket mat och dricka som skall inhandlas. Det passade vi också på att göra när vi ändå var inne i Göteborg. Jag trivs bäst i ICA Maxi på Grafiska vägen, man vet var man har allt och de har de produkter som vi vill ha. Det enda som jag inte är helnöjd med där är köttdisken, jag lyckas nästan aldrig hitta något vettigt kött där. Jag vet inte om jag har knepiga krav eller vad det är men så har det varit i alla år som jag har handlat där.

Jag tror att jag egentligen skulle gå till en riktig slaktare och köpa köttet direkt, förr köpte jag hela grisar som man då kunde stycka i de bitar och storlekar som man själv ville ha. Har nog blivit ganska bortskämd där. Ska kanske försöka hitta något ställe där man kan köpa köttet på det viset. Senast jag handlade hel gris var nog 1999, tror jag, då man kunde göra det i livsmedelsbutiken i Kallebäck. Ska försöka luska lite. Nån som har några tips??

En grej jag kom att tänka på var när min syster var med och delade på en gris och hon skulle mala köttfärs och lyckas (nästan) mala med sitt finger!! Det gäller att vara koncentrerad på det man gör.

Ikväll har Molly somnat i sin egen säng för första gången sen hon blev sjuk! Jätteskönt att kunna sitta en stund och slappa framför TVn, för att sen krypa ned i sängen utan nån som ska ligga och nypas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...