Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 24 januari 2013

Dagens Mollycitat

"Om man pruttar blir det skitkul!"

Självklart följt av ett asgarv som bara kan komma från en fnissig snart-fyra-åring...

Mycket, är ordet som bäst sammanfattar den här torsdagen.

Labbe fick ge sig av hemifrån vid 5-snåret för att byta lite däck. Jag vaknade till när han larmade på ytterdörren och kunde inte somna om sedan. Fördelen med det är ju att vi inte försov oss och kom i god tid till skolan. Sedan var det ett effektivt jobbande fram till lunch. Sparrissoppa med bacon ned i magen, vilken verkade suga åt sig all energi, för i resten av kroppen fanns det verkligen inget av den varan.

På denna icke existerande energi, lyckades jag ändå, på något sätt, inte bara ta mig igenom eftermiddagen på jobbet, utan även ett möte med skolan, angående Ludvigs övergång till åttan och sedan hämta upp Theo vid kören och ta oss hem genom köerna.

Mat fick dock bli pannkakor från frysen till barnen och ett stekt ägg till mig. Labbe löser mat på egen hand, han försöker få ordning på Toyotans bromsar.

På tal om kören, nu är det snart musikaldags igen. Nästa söndag klockan 17 närmare bestämt, i Härlanda Kyrka. Nu håller vi tummarna för att Theo håller sig frisk den här gången!

Nu ska jag ta mig en panodil och hoppas på att det räcker för att bota huvudvärken som är i antågande.

God natt!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...