Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 28 november 2011

Vissa dagar är härligare än andra!

Och just i dag är det en sådan där extra härlig dag! Visserligen ligger jag efter på jobbet och det kommer bara mer och mer jobb men nu börjar man ana ljuset i slutet av tunneln. Och när jag kom hem i dag så satte jag mig i soffan för att andas i två minuter och passade på att kika in hos Joanna och gissa om jag blev överlycklig när jag läste hennes inlägg! Gå in och titta så förstår ni varför! ;-)

Theo åkte med sin kompis Oliver hem efter skolan i dag, så det var bara Ludvig jag fick med mig från Casa. Och honom släppte jag av på ICA Maxi på Mölndalsvägen tillsammans med två stoora kundvagnar, överfyllda med pantflaskor. Det är ett jobb han har, att panta alla våra och verkstans pantflaskor och så får han pengarna. Nu hade det inte blivit pantat på ett par månader, så det var ett rejält lass. 400 kr fick han ihop, det blir nog en riktigt fin julklapp till hans kära mor i år?

Eftersom jag skulle in till stan för att hämta Theo klockan 18, var det ingen större idé för Molly och mig att åka hem, så vi passade på att åka till Allum och fixa julklappar. Nu börjar det ta på listan, det är faktiskt bara några få kvar!

En liten paus med glass till Trollet och en kaffe till mamman hann vi med innan det var dags att åka och försöka få med Theo hem. Han hade ju självklart ingen vidare lust att åka hem, de var ju mitt uppe i ett parti schack...

Men tillslut hade de spelat färdigt och vi kunde åka hem till landet igen. När vi kom hem hade Labbe redan kommit hem till barnens (och självklart min också) stora lycka!


Efter de senaste dagarnas gastronomiska utsvävningar blev det lite mer spartansk mat i dag, grillkorv och makaroner. Behöver jag säga att barnen blev överlyckliga? Molly krävde dock att få lite tapenade till, det funkar till allt enligt henne...

Jag har inte glömt bort Fridas förskola! Jag har fått lite förfrågningar om detta på mail och sms. Det är helt enkelt så att jag måste kunna länka en hel del när jag skriver detta och det har jag väldigt svårt att göra härifrån mobilen, utan måste sitta vid en dator. Och just nu står den parkerad på jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...