Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 13 oktober 2011

Idioter på Wordfeud

Jag tycker att det är riktigt roligt att spela Wordfeud, en kul utmaning och en rejäl hjärngympa! Oftast spelar jag mot vänner och släktingar men har även testat någon gång att spela mot okända. Men det slutar jag nog med efter i dag. Jag råkade på en riktig idiot som började anklaga mig för att fuska och hävde sedan ur sig den ena förolämpningen efter den andra och grövre och grövre blev de. Och allt detta för att jag hade tur med bokstäverna i början och lyckades få in några långa ord på rätt ställen. Droppen för denna motspelare var ordet "tårpil", ett sådant ord kan man tydligen inte kunna utan måste fuska sig till?

Jag förstår mig inte på sådana människor? Det måste ju vara något som är riktigt fel när man blir så upprörd över ett spel och att man direkt utgår från att motspelaren fuskar när det går bra. Men med tanke på de ord personen hävde ur sig mot mig så förstår jag att det inte gick så bra, snacka om taskigt ordförråd...

Och detta med att fuska i spel, hur kul är det? Jag menar, för det första är det ju ett spel, inte blodigt allvar. Det är ju inte så att man vinner något förutom äran. Och där, för det andra, hur är det egentligen med äran om man har fuskat? Då är det ju inte man själv som har vunnit, eller hur?

Nej, jag tänker fortsätta wordfeudas mot dem jag känner, totalt fuskfritt! Från min sida i alla fall ;-)

Nu är det strax däckningsdags för hela familjen, utom Linnea som ska iväg och jobba nu. Det gäller att vila ordentligt i natt, för i morgon kväll, hör och häpna, blir det en liten utgång för mig och Labbe! Det var inte i går det hände senast. Inte ens i år...

Mammas operation i tisdags verkar ha gått bra. De plockade ut all skrot ur foten så nu hoppas vi innerligt att det är detta som har gjort ont så hon kan bli bra snart igen!



3 kommentarer:

  1. Tårpil är väl inte så konstigt ord?! Vad dum h*n var!!!
    Ha så trevligt imorgonkväll!!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tyckte inte heller att det var ett konstigt ord. Men jag tror att det var en konstig kuf jag spelade mot. Antagligen obotligt korkad och måste skylla det på omvärlden...

    Tackar! Det ska vi försöka ha! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har blivit sextrakasserad på WF flera ggr!
    www.kattitingelin.blogg.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...