Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 8 april 2011

Stackars troll och nachos.

Vi har haft ett mycket ledset och förtvivlat litet troll här ikväll! Det är en tuff molluskperiod just nu, med många, äckliga bölder. Det gör ont hela tiden, bara hon rör sig, för att inte tala om när man kommer åt dem.

Två fick vi tömma ikväll och den på foten fick vi lägga kompress och bandage på för den blödde så kraftigt.

Det verkar som om nybildningen har minskat, hoppas att det kan sluta komma nya helt. Och att de hon har kan försvinna så smärtfritt som möjligt!

Idag och igår var det superstressiga dagar för mig på jobbet, så nu är jag helt slut. Att somna blir nog inte ett problem ikväll!

Och mätt och belåten är man också. Kristofer och Bella, som är här några dagar för att hjälpa oss att röja i garaget, är ju nyblivna föredetta vegetarianer, så det blev hamburgare till middag ikväll! Vi testade Santa Marias nya hamburgerdressing och den var fantastiskt god!

Vi testade också deras nya diper till ostgratinerade nachos. Det fanns ett riktigt stort fel med dessa dipsåser. De var ju alldeles FÖR goda, så det var nästan omöjligt att sluta äta, trots att man var proppmätt. Bara ett till. Och ett till. Och ett sista. Nu tar jag bara det här chipset, sen räcker det. Men oj, vad stoppade jag just i munnen? Ett chips till?

Tillslut lyckades vi i alla fall att rulla ifrån bordet...

Och slutligen vill jag tacka MixMegapol här i Göteborg för att vi slipper höra Popular i Theos tappning, dagarna i ända längre. De har nämligen gjort en egen verision av The Monikers "Oh, my God!", som heter "Göteborg, Göteborg!" och den ääälskar Theo! Så nu ska vi alla få lära oss den...

Sängdags och sovdags, för i morgon ska jag ju tala om för de andra vad de ska göra, så jag måste ju vara utvilad, så jag verkligen orkar med detta ansträngande uppdrag! ;-)

Published with Blogger-droid v1.6.2

6 kommentarer:

  1. Låter som menyn för fredagsmyset,tacos, fått en konkurrent = )

    SvaraRadera
  2. Stackars troll!! Enda trösten är att det växer bort, hoppas det går fort!
    Nachosena såg urläckra ut och såserna ska jag prova!!

    SvaraRadera
  3. Stackars Molly.... Kan man inte få bort dem på något sätt, eller går det över av sig själv? Kram

    SvaraRadera
  4. Förresten Cissa! Hur har du fått in väderprognosen på bloggen? Jag vill också ha den :)

    SvaraRadera
  5. men stackars lilla gullis! hoppas det blir bättre snart!

    SvaraRadera
  6. näää stackars liten, kan inte vara kul!

    men du vilka fina barn ni har!

    trevlig helg!
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...