Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 6 februari 2011

Världens bästa gitarrist är borta!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8524818.ab


Gary Moore är död!

Som inbiten råsyntare på 80-talet, fick jag smyga med att jag var och såg Gary Moore. Jag och Ullis stack till Stockholm under förevändningen att vi skulle träffa hennes pappa och släktingar. Men i själva verket åkte vi till Stadion (detta var före Globens tideräkning) och hamnade på en av tidernas bästa konserter och då har jag varit på måånga!

Vi blev dock lite nervösa när vi fick höra att det skulle spelas in en konsertvideo den kvällen. Tänk om någon av våra syntkompisar skulle se oss! Men strax lugnade vi oss, ingen av våra kompisar skulle ju komma på tanken att kolla in en Gary Moore video och skulle någon ändå göra det, så skulle de ju inte tala om det... ;-)

Helgen har gått i vilans tecken. Har mest suttit nedbäddad i soffan och stickat. Skönt! Tyvärr lyckades vi inte få tag på någon vikarie till idag, så dagens lektioner fick ställas in. Trist! :-(

Jag ska vila ordentligt i två veckor nu, så jag kan få bli frisk ordentligt. Jag har så ont, hostar och är skittrött om man får uttrycka saken så...

Nu är det trollnattning på gång. Mycket sång, pussar, pysslande, skratt och runttrasslande blir det...

Jag har en del bilder från Linneas födelsedagsfirande men jag har lämnat bort datorn till Mölndals revisionsbyrå just nu och den nya fungerar ju inte helt hundra. Så jag får återkomma med dessa.

Och Frida äter och dricker och mår ganska bra nu! Underbart!
Published with Blogger-droid v1.6.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...