Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 9 februari 2011

Mycket lek och bus idag.

Småtrollen har haft en otroligt intensiv dag idag. Först var de ju på förskolorna där de båda var ute länge och härjade i det vackra vädret. Och när vi kom hem strax efter kl 15, gick vi in till grannen och fikade och busade med Hanna och Isak i flera timmar. Så nu sover Molly gott och Theo följer strax hennes exempel ;-)

De har börjat med en ny grej på Mammut.

En liten "tavla" som sitter vid varje barns plats i kapprummet, där personalen, på ett enkelt och tydligt sätt, talar om hur mycket barnet har ätit under dagen. Jätteskönt att få veta, tycker jag. Molly har ju haft lite problem med tillväxten, så vi behöver ha lite koll på hur mycket hon får i sig.

De sista dagarna har jag haft jätteproblem med att kommentera, både svara på kommentarer här i min egen blogg och även med att lämna kommentarer i bloggarna jag följer. Vet inte vad som hänt men min mobil (använder ju den till 90% i bloggvärlden) stänger ned min webläsare så fort jag försöker. Urtrist! Jag vet inte om jag ska se om någon ska kolla på detta eller om jag ska se mig om efter en ny telefon? Men jag har ju inte ens haft denna i ett år än, så det känns ju lite onödigt att byta redan. Jag hoppas ju att det på något sätt ska fixa sig själv...

Nu ska jag sätta mig i soffan, slötitta lite på TV och fortsätta på mitt sticke. En dress till Molly, med tröja, kjol ocg mössa är projektet för stunden. En istoppshalsduk i multigarn (till Molly också) blev klar i förra veckan och garner till en pirattröja till Theo är inhandlat. Skönt att ha lite att göra ;-)
Published with Blogger-droid v1.6.2

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...