Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 18 augusti 2010

Lekstugan är numera färdigt grundmålad!!!

Vi har haft en solig förmiddag idag! Perfekt väder för husmålning! Labbe hade visserligen lejt Mangan och Anders, så de kom hit för att plocka med stugan ned till verkstan för att den skulle få torka upp och sen måla den. Men de var visst inte så starka som de trodde de var... Så vi skyndade oss och målade färdigt den, så nu gör det inget om det regnar. Eller, ja, den ska ju målas med de riktiga färgerna och sen var det ju det stora huset...

Jaja, så kan det va, det blir nog bra till slut ändå.

Molly har varit på Mammut idag igen. Nu struntar hon högaktningsfullt i sin kära mor och knatar glatt iväg till de stora barnen när vi är ute på gården, sätter sig ned mitt i högen och deltar i vad det än är de gör. Vi har visst fått ett till barn med total avsaknad av blyghet. Nästa vecka är det sista gången innan inskolningen börjar på allvar. Jag tror att det kommer gå hur bra som helst, nu känner hon ju både personal, barn och lokaler och verkar stormtrivas.

Theos jacka har kommit också, rödrutig och jättefin är den. Jag och Molly var och hämtade den idag. Vi passade också på att handla varsit par fina rosa byxor och tröjor med bilar på till Theo och Molly. Sen fick Theo en tröja med ränder åt alla håll och kanter och massa olika färger också. Han blev så glad när vi kom hem med kläderna men gladast blev han åt de röda tofflor som jag lovade honom innan sommarlovet började. Han hade likadana fast blå och det var fullständig katastrof när de började bli försmå.

Jag har suttit och drömt lite idag. Kollat lite resor på nätet. Tänk vad härligt att kunna åka iväg i vinter. Kanske till Kanarieöarna. Jag vill inte flyga för länge. Gillar inte riktigt att flyga men ett tag kan jag, med viss möda, stå ut. Så Guadelope eller Thailand och sånt känns ju spännande men för långt bort. Lite trist men Kanarieöarna är ju bra också och sen är det ju lite lättare med språket där. På Guadelope är det ju bara franska som gäller och det är varken jag eller Labbe speciellt haja på och i Thailand...

Ludvig sover hos Fredrik i natt. Kommer nog tillbaka i morgon med fyrkantiga, rödsprängda ögon och dötrött efter en hel natts spelande... Och i morgon kväll har han första pingisträningen, får se hur det går...

Nu ska vi äta kycklingsallad med spenat och mozzarella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...