Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 17 augusti 2010

Höstblåsor.

Jo, det var något med Theo. Han vaknade och grät så hjärtskärande, hade jätteont under sina fötter. Han hade haft ont på kvällen också och då fått lite Alvedon, eftersom jag trodde det var den vanliga "växtvärken". Men när han vaknade på natten skulle jag massera hans fötter och då såg jag att hela fotsulan var täckt av blåröda utslag! Och han hade så ont, så ont! Vi ringde 1177 och de tyckte att vi skulle åka in direkt med honom, för det är svårt att tolka bara på ord. Såna här utslag kunde tydligen vara tecken på ganska mycket.

Jag och Theo åkte då in till barnkliniken på Östra och fick komma in på ett rum direkt och läkaren kom efter bara fem minuter. Hon hade med sig ett häfte med bilder på olika utslag och vi hittade Theos direkt. Helt, totalt ofarliga höstblåsor. Väldigt smittsamma är de men de allra flesta har haft det och man får det bara en gång. De flesta får betydligt lindrigare symtom än de Theo fick så många gånger märker man inte ens att man har det. Efter bara 20 minuter på sjukhuset, kunde vi åka hem igen. Skönt!

Theo var dock lite besviken över det snabba besöket. Han tyckte att det var otroligt spännande att få åka ut mitt i natten och tycker att det är så kul på sjukhus! Han var ju med en del när Linnea var inlagd för synnervsinflamationen och det fanns ju massvis med leksaker, roliga kompisar och alltid någon kul vuxen till hands för att hämta fika eller busa ;)

Nu ska vi strax åka till Liseberg, fast det ösregnar men det har ju aldrig hindrat oss tidigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...