Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 29 juli 2010

Regn, regn och åter regn....

Skrev ju så sent som igår om den fantastiska sommaren vi har... Hmm, inte idag, inte, här har det regnat i alla upptänkliga varianter hela dan. Fuktigt och klibbigt, känns som i en ångbastu, fast inte lika varmt kanske.

Jag har varit med Linnea på Östra idag! Återbesök efter gastroskopin hon gjorde i maj. Allt såg helt ok ut! Jättefint både i strupe, magsäck och övre delen av tarmsystemet. Så nu är hon faktiskt friskförklarad, i magen i alla fall! Hur knepigt det än låter...

Sen åkte vi runt för att hitta en hemlig sak. Vi letade och letade. Åt lunch på en kinabuffé på Backaplan gjorde vi också. Riktigt god mat var det men de fyllde på ganska dåligt, så sushin tog slut, vilket var väldigt trist. Men det som fanns var som sagt riktigt gott och fräscht, så vi provar det nog igen och hoppas på att det är lite mer välfyllt då. Sen hade de glassbuffé till efterrätt och det höjer ju betyget ;)

Min nya telefon laddar ur väldigt snabbt så jag skulle köpa en ny billaddare till den. Såg på annonser att de sålde telefonen på Expert, så vi gick in där. De har inget kölappsystem, utan man ska ställa sig vid respektive avdelning och invänta hjälp. Vi står vid mobilavdelningen och väntar. Ingen kommer och efter 15 minuter tröttnar vi och går. Tänker att vi tar det senare, efter allt annat vi ska göra. Återkommer innan vi ska åka, väntar i ytterligare 10 minuter innan jag tröttnar och går till tjejen som står alldeles sysslolös i kassan och ber henne om hjälp. Nä, du får vänta där vid mobilavdelningen, får jag till svar... Jag har väntat i två omgångar, länge, utan att få hjälp. Jag vill ju bara köpa rätt billaddare. Tjejen försöker hjälpa mig då men hon kan inte sånt här, utan försöker slå på datorn utan framgång. Hon haffar en av säljarna som vesslelikt springer runt i butiken och ber honom hjälpa mig. Han går och hämtar en laddare. Fel laddare! Nä, vi säljer inte billaddare till X10 mini... Sälja telefonerna går bra men att hålla någon som helst service för kunder som redan har telefonen, nä det är överkurs. Gick sen till Teknikmagasinet där han snabbt plockar fram två varianter! Så nu har jag en billaddare!

Nu exprimenterar jag och Lisa med tonfisk. Har stekt tjocka bitar runt om, skivat den och lagt den i teriyakimarinad. Ska bli spännande att smaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...