Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 5 maj 2010

Molly på förskolan!


Idag har Molly varit på första inskolningsdagen på Mammut Montessoriförskola! Hon har fått en egen plats där hon kan hänga sin jacka. När vi kom blev hon genast omringad av alla barnen och alla skulle visa leksaker för henne. Jag satte mig en bit bort och hon märkte mig knappt på säkert 20 minuter! Det var jättespännande! Tillslut upptäckte hon att jag satt där och kom rumskuttandes bort till mig och kröp upp i knät. Bara för att 2 sekunder senare klättra ned igen.


Sen var det samling och sångstund. Vi började med "En liten båt" och den kan ju Molly med alla rörelser! Sen härmade hon barnen i rörelser till de andra sångerna och alla tyckte att hon var så jätteduktig! Vid fruktstunden visade hon prov på sin aptit och slukade bananen i ett nafs.


Sen höll hon på att slockna, så då var det dags att åka hem. Vi hann åka i exakt 2,5 sekunder innan Molly Troll slocknade.


Molly är ingen bäbis längre, hon är ett förskolebarn nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...