Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 15 april 2010

Mammut Montessoriförskola!

Molly har fått plats på Mammut Montessoriförskola till hösten!! Det var där som Lisa, Linnea och Ludvig gick när de var små, fast skolan flyttade till nya lokaler precis när de slutade. Vi hade ställt henne i kö på ALLA Montessoriskolor med småbarnsverksamhet i hela Göteborgsområdet men detta var vårt förstahandsval. Jag blev såå glad när rektorn ringde mig och sa att de hade en plats till Molly för då hade jag ju bara några veckor tidigare fått beskedet om att de hade lång kö och att det inte var stor chans för oss att få en plats redan till hösten. Men nu hade, tackolov, flera i kön tackat nej till sina platser och, huxflux, var kön framme hos oss. En stor sten försvann från mitt bröst!

Idag har vi varit där och hälsat på. Två från den "gamla" personalen var kvar, Annika Nykkel och Annika Mattsson. Jättekul att se dem igen. Annika Nykkel ska tyvärr gå i pension i sommar så Molly kommer inte få ha henne men hon kommer ju få ha Annika Mattsson!

Molly tyckte att det var jättespännande med alla barn och spännande saker. Nu kommer vi vara där en dag per vecka fram till midsommar och fortsätta så när de öppnar i augusti. Sen i september kommer hon börja flera dagar i veckan. Det ska bli jättespännande att se hur detta ska gå, med vår lilla ilskebytta! Hon skällde ut rektorn redan första dan...

På väg hem somnade lillpluttan direkt, helt utmattad efter en spännande förmiddag. 

Vi var bara hemma och vände för vi skulle ju köpa Mollys nya, världens bästa, bilbarnstol, BeSafe Izi Kid från Mölndals Barnvagnsbutik. De hade ju ett jättebra mässpris på den under denna veckan. Stolen inhandlades och som vanligt fick man fantastisk service, bärhjälp ut till bilen.

Färden fortsatte till IKEA, för inhandling av dokumentkorgar till alla papper som jag jobbar med. Vi passade på att äta lunch med Ninna och Frida också. Molly fick sin första barnpasta som åts med god aptit! När maten var uppäten var det dags för shopping bara för att upptäcka att de bygger om precis bland de saker jag skulle handla. Jag har nu varit med om något mycket unikt! Ett IKEA besök utan att handla något!! Wow, vilken känsla!

Sen bar det av till Casa för att hämta pojkarna, med ett snabbt stopp på verkstan för att hämta massa nya jobbpapper. Ludvig släptes av i Partille för pingisen och vi andra åkte till Lerum för Theos dans. Idag ville han inte alls dansa! Jag fick tillochmed följa honom hela vägen in i danslokalen! Vet inte alls vad detta var för något? Men väl på plats i salen så gick det ju hur bra som helst.

Cissi och Annelie kom och gjorde mig och Molly sällskap i cafét under tiden. Det går ju ändå inte att gymma när Molly är med, så då kan man lika gärna fika istället ;)

Nu får jag nog krypa isäng för Molly är ganska orolig och vaknar hela tiden så jag får springa fram och tillbaka mellan henne och datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...