Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 15 december 2014

Håhå jaja...

I dag skulle vi ha en pysselkväll här hemma. Inga aktiviteter efter skolan på hela veckan, så vi skulle baka lussekatter och göra apelsinkulor. Meeen... Jag vaknade i morse med världens huvudvärk och ont i halsen och var så hes att det inte gick att höra vad jag sa. Nu är jag ju sådan att det tar ett tag för mig att fatta vad det är som pågår, så jag tog mig till jobbet, via barnens skola, innan jag insåg att; "aha, jag kanske är sjuk och borde ligga hemma i sängen!" Eller ja, ska jag vara helt ärlig så var det nog först när jag fick frågande kommentarer om vad jag egentligen gjorde där. Till saken hör att min dator har varit inne på reparation under helgen och den var inte färdig än, så jag kunde ju inte göra något heller. Jag åkte förbi affären, köpte halstabletter och drog hem. Bäddade ned mig i sängen och stensomnade. Någonstans innan så hade jag sinnesnärvaro nog att ställa klockan så jag hann hämta barnen. Väl hemma så blev det inte mycket pysslande av alls. Theo lekte med grannen och Molly grejade runt här hemma, så som bara honkan göra och jag halvsov. Två av tre var i alla fall nöjda med eftermiddagen. Molly var oerhört nöjd med sin skoldag också, hon fick nämligen med sig rostade larver istället för frukt. Smaskens! Nu är jag fullproppad med Alvedon och korv med mos, som Labbe tog med hem och ska försöka sova lite. Labbe fick snabbnatta Molly tidigt för det ringde på jouren, så hon lär vakna tidigt i morgon, pigg som en mört!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...