Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 21 december 2014

En snabb uppdatering och ett restaurangtips!

I tordags kväll var vi ju utbjudna på middag på kvällen, till den här restaurangen;  Market - Komex Eatery och det var en hit! Maten beskrivs som en kombination av det mexikanska och det koreanska köket och jag ska villigt erkänna att jag var oerhört skeptisk innan men oj, vad jag fick ändra mig! Maten var underbar och jag vaknade på morgonen därpå med ett riktigt sug efter att gå dit snart igen!

Vi beställde in en massa rätter som vi delade på och allt smakade utsökt.

Att vi hade himla kul gjorde ju inte saken sämre. När vi var så mätta att vi knappt kunde röra oss, tog vi en nypa luft och förflyttade oss till Boulebaren som ligger vägg i vägg. Tyvärr fanns inga banor ledigt men vi satte oss tillrätta vid ett bord och tog lite gott att dricka innan det var dags att åka hem.

Fredagen startade tidigt. Julavslutning med julspel i Örgryte Nya Kyrka och Theo skulle vara på plats 07.30... Mamma och pappa kom också med men kunde åka lite senare tillsammans med Molly. Julspelet är en härlig tradition som årskurs 1-3 deltar i. Sedan åkte jag till jobbet och mamma och pappa gjorde Göteborg!

Lite lilljulafton med lussekatter och julklappar hann vi med efter skolan.

Barnen var väldigt nöjda med sina klappar!

Star Warsfilmerna går ju på 3:an och Theo har, till min stora glädje, fastnat fullständigt för dem! Fredagskvällen ägnades åt detta, det skulle ju vankas sovmorgon på lördagen, första dagen på jullovet!

Lördag eftermiddag tillbringade killarna på dansskolan. De var med på en workshop i Carribean under fyra timmar och det hade varit så roligt men oj så trötta de var när de kom hem. Och vrålhungriga! För Theo var det inte så mycket nytt, mer finslipning men för Ludvigs del var allt nytt. Tur att han fick dansa med fina Vilhelmina, som var med och tävlade i Carribean i Tjeckien. Hon är så duktig den tjejen och tålmodig...

Köttbullar stod på schemat för i dag. Vi köpte jullådor till våra anställda hos Svenssons i Saluhallen och passade då på att handla julskinka och ingredienser till de älgköttbullar som jag vill ha på julbordet. Så fina grejer vi fick och Mattias malde fläskfärsen på plats medan jag väntade. Om ni går in på Göteborgs Däckcenters Facebook så kan ni få se när Mattias fixar julrimmen till grejerna i jullådorna. Han kan så mycket, den pojken!

Ludvig har hjälpt till att städa och småtrollen har "bakat" pepparkakor på sitt eget lilla vis. Nu börjar Star Wars, så nu hinner jag inte skriva mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...