Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 29 juli 2013

Lidköping.

Vi packade i racerfart i morse och slängde i oss frukosten i samma tempo. Sedan in i bilen för en resa längs E20. Vi stannade till vid Nääs Fabriker och plockade med oss Ludvig och sedan for vi vidare till Lidköping.

Till barnens stora lycka, var Frida och Sofia där när vi kom upp. De är i Gamlegårn just nu och var inne i stan för att handla och duscha. (I morgon är det ju en riktigt stor dag, min lilla lillasyster fyller 40 år!) Barnen busade och lekte, det är så kul att se hur de trivs i varandras sällskap, de tycker så mycket om varandra!

Jag och pappa fixade lite lasagne till en sen lunch. Barnen var verkligen vrålhungriga efter all lek, Theo åt upp en jätteportion på fem minuter utan att någon behövde påminna honom en endaste gång och det vet ju alla som känner den gossen att det är mer sällsynt än att hitta en fisk som springer ett maratonlopp.

Efter lunch åkte jag och barnen till Framnäsbadet, utomhusbassängerna här i Lidköping. Barnen tyckte att detta var fantastiskt lyxigt, enda gångerna de badar i bassäng utomhus är när de är utomlands på solsemester! Killarna hoppade från hopptornet och Molly ville inte vara sämre, så hon knatar upp på ettans trampolin och hinner börja studsa innan hon ångrar sig. Sedan ångade hon sig igen men då hade vi redan hunnit gå ut, så nu måste vi hitta en trampolin där hon kan få visa att hon vågar!

När vi kom hem från badet, var det dags att ge sig av igen. Mamma och pappa skulle bjuda oss på restaurang. Valet föll på en pizzeria med uteservering. Ludvig (aka Herr Åpen) skulle självklart ha värstingpizzan, en kebabpizza med pommes frites uppepå. Vi andra försökte få honom att välja något annat som han skulle ha en chans att orka äta upp men han stod på sig.

Efter en kvarts pizza var han proppmätt...

Han fick vackert masa sig in i köket och be om en kartong att ta med sig pizzan hem i. Man slänger inte så mycket mat! Fast det var faktiskt ingen av oss som orkade äta upp sina portioner, de var gigantiska! Småtrollen fick barnpizza som vat lika stor som en normal pizza hemma...

Sedan blev det bråttom hem, barnens nya favoritprogram börjar ju klockan 20 på TV4. I dag skulle de själva inte vara med men väl deras favoritdansare, Tobias och Benjamin! Molly bara skrek av lycka när hon fick se dem på scenen; "min Tobias och min Benjamin" vrålade hon. Sedan dansade hon sig igenom hela programmet!

Efter all aktivitet i dag trodde jag att barnen skulle vara jättetrötta (som jag är...) och somna fortare än kvickt men ack vad jag bedrog mig. Det snurrades och bråkades och det tog nog över en timme att få dem att komma till ro men nu sover de gott och det gör jag också precis när som helst. Det är nog bäst att jag slutar skriva nu, för annars vet jag inte vad jag skriver och det kan bli så himla tokigt då...

Godnatt, så tar vi nya tag i morgon!

1 kommentar:

  1. Vilken underbart härlig och rolig dag :-)
    Kul med kusiner och ännu roligare med poolbad... Förstår att det var uppskattat :-)

    Wow vilken pizza Ludvig valde.. :-))
    Inga problem att tå en kartong & ta med sig den?

    Ha en trevlig dag i dag med födelsedagskalas :-)
    Kram ❤

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...