Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 5 juni 2013

Bra start på dagen, fantastisk fortsättning men ett mindre bra slut.

Dagen har flutit på fint, även om jag har varit rejält trött. Ett halvt tjog kaffekoppar senare kvicknade jag till lite och då var det dags att åka till Casa och hämta barnen.

De odlar ju en massa grönsaker och nu har rädisorna börjat mogna. Det blir en rejäl skörd!

Molly fick plocka en och tjuvsmaka. Mmm, gott!

Efter skolan mötte vi upp med Traci, Mattias och Oliver och åkte hem till dem där Traci bjöd på nygräddade våfflor! Alla var helt överens om att de var fantastiskt goda! När Molly gillar maten så hörs det, små njutningsfulla smaskanden kommer från hennes mun.

Barnen lekte jättefint tillsammans under resten av eftermiddagen. Mattias och Molly är precis jämngamla och klasskompisar och Theo och Oliver är precis jämngamla och ska bli klasskompisar till hösten när Oliver börjar på Casa. DET ser Theo fram emot något enormt! Det har verkligen klickat mellan dessa båda gossar, de fann varandra direkt första gången de träffades!

Jag och Traci satt och pratade bort all den tid som barnen lekte. Vi hade verkligen urtevligt! Samtalet flöt på från det ena, till det sjunde via det femte, utan uppehåll! Det är så kul att lära känna nya människor. Att höra om deras liv och bakgrunder, familjer och jobb.

När klockan närmade sig 18, så var det dags att börja bege sig hemåt. Behöver jag nämna att jag knappt fick med mig barnen hem...

Vi åkte och hämtade upp Ludvig och hans klasskompis Fredric, som ska sova över här. Jag förstår mig nog inte på tonårskillar riktigt. Förstår inte varför man måste släpa med sig datorn vart hän man ska. Särskilt som nämnda dator är en stationär dator? Killarna kom med en rejäl resväska, som de inte ens kunde stänga... ;-)

Nåväl, allt stuvades in i bilen och vi styrde kosan hemåt. Jag hade planerat en middag som snabbt kunde lagas och dessutom skulle jag förbereda lite picnicmat inför i morgon. Detta visade sig dock vara lättare sagt än gjort. Vi har tydligen en stor vattenläcka här i Landvetter. Inget vatten i kranen...

Hmm, inte precis ett drömscenario. Vatten att dricka går ju att lösa men att spola i toaletterna...

Hoppas verkligen att de lagar den här läckan snabbt!

Killarna värmde på soppa som var kvar från en annan dag och tackolov så hade jag kvar sådana där paket med färdig välling från resan, så det fick Molly. Kycklingen ligger i ugnen, ett par överblivna plasthandskar räddade mig där. Det går ju inte att tvätta sig efter att ha pillat på rå kyckling om man inte har vatten. Nu väntar jag på att Labbe ska komma hem med en dunk med vatten, så jag kan koka potatis till potatissalladen och ta en kopp te.

Vi har ju en brunn med en elpump till på tomten men det var nästan inget vatten alls där i, inte tillräckligt för att pumpen skulle lyckas pumpa upp något i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Åh det är ju så jobbigt när man inte vatten.
    Hoppas de har fixat läckan och att det snart kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Ojdå en vattenläcka.. Vad besvärligt :/(
    Hoppas det blir ordning på det illa kvickt :-)
    Mmmm kyckling, den ser GOD ut

    Ha en godnatt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, att vara utan vatten är ett h-vete!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...