Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 24 maj 2012

Brand på Limtorget i Lidköping

När jag och barnen var i Lidköping senast, promenerade vi genom det som är bland den äldsta bevarade bebyggelsen i staden, det som kallas Limtorget. Aftonbladet: Flera bränder i Lidköping

Jag hade aldrig sett dessa små söta hus tidigare, så välbevarade. Nu läser jag detta i tidningen:

"Flera bränder i Lidköping

Under natten mot torsdagen upptäcktes flera bränder i centrala Lidköping, bland annat i ett kulturminnesmärkt hus i stadsdelen Limtorget, den enda del av det gamla Lidköping som kunde bevaras efter en brand 1849. Polisen utreder händelsen som mordbrand och har spärrat av för att göra teknisk undersökning. Vid tre tillfällen brann det även i containrar runt om i staden, rapporterar TV 4 Nyheterna Skaraborg."

Man undrar ju hur folk är funtade som går och tänder på byggnader och annat.

För några år sedan var det ju en stolle, i Lidköping, som tände på sin lägenhet, lokaler han hade och sin bil. Med sig själv i...
Fyra bränder i Lidköping - en död - DN.SE Den vindsvåningen han bodde i låg i mina föräldrars hus, en gammal träbyggnad och det var rena turen att någon upptäckte branden mitt i natten innan det var för sent. Alla klararade sig (ja, utom han som tände på allt och sedan även sig själv...) och huset kunde renoveras. Men tänk om branden inte hade upptäckts, den startade ändå mitt i natten, när folk vanligtvis sover...

Jag förstår inte vad det är som kan få en människa att bete sig så respektlöst mot andra människor????



3 kommentarer:

  1. Det måste vara en sjuk person med en pyromani eller någon som har väldigt låg IQ!! Otäckt.
    Hoppas att de får fatt i den skyldige.
    Kram

    SvaraRadera
  2. nej, förstår inte heller. Vill de ta livet av sig får de göra det utan att det drabbar andra. Men man måste vara sjuk på ngt sätt, vem vill dö i förtid?

    SvaraRadera
  3. Det finns så mycket konstigt folk i världen.....
    Husen var jättesöta!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...