Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 26 oktober 2011

Nu ska här bli ordning på torpet!

Eller i datorn i alla fall. Jag har införskaffat en rejäl extern hårddisk. 2 TB rymmer den. Jag märkte nämligen att min dator höll på att sega ihop fullständigt och allt tog hur lång tid som helst. Så jag började undersöka saken och det visade sig att lagringsutrymmet är nästan slut. Och att ca 70% av allt som ligger lagrat är foton... Så nu är hårddisken inkopplad och datorn kämpar frenetiskt med att flytta över alla bilder. Men det tar tid. Därför kan jag inte visa några av bilderna från simskolan som jag tog i går och i dag. Det går inte att göra något alls med datorn just nu. Något säger mig att jag nog borde ha skaffat ny extern hårddisk för länge sedan...

Jag och Molly åkte och hämtade Theo direkt efter simskolan. Jag kände att han behövde få komma hem och ta det lite lugnt i dag. Det har varit väldigt intensivt för honom den här terminen, så en paus då och då kan behövas. I dag hade de ju dessutom varit på Universeum och varit både i regnskogen och hoppat på månen.

Molly sov när vi kom hem så Theo och jag passade på att fixa pumpan inför Halloween och här är resultatet:

Nej, det är den till vänster i bild som är pumpan, den till höger är min son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...