Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 4 oktober 2011

Detta med ålder!

När jag, i början på 90-talet, började utbilda mig till molekylärbiolog på Göteborgs Universitet, satt jag och mina kurskamrater och filosoferade och drömde om när vi, om några år, skulle få Nobelpris i medicin för våra enastående upptäckter. Och det som skulle vara mest remarkabelt var att vi skulle få det innan vi var 35 fyllda!

De flesta Nobelpris fås ju för upptäckter som ligger flera år tillbaka i tiden och följdaktligen är upptäckarna, i de flesta fall, ganska till åren kommna. Men vår upptäckt skulle vara så fantastisk så vi skulle föräras Det Stora Priset omgående.

Nu ser jag att en av årets fysikpristagare är ett år äldre än mig! Med andra ord, så är nog tiden ute för mig, när det gäller att bli ung Nobelpristagare. Antagligen Nobelpriset överhuvudtaget. Särskilt som jag i dag jobbar med helt andra saker...

Men kunde man få Nobelpris i planer, då hade jag och mina vänner fått det för länge sedan!

2 kommentarer:

  1. Tänk om man hållt fat vid sina planer och drömmar! Då hade jag varit i en djungel och upptäckt okända civilisationer nu ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja och det är du säkert värd också :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...