Sidor

Leta i den här bloggen

lördag 26 mars 2011

Grillpremiär och vindrickare

Då är grillsäsongen inledd. Och jag måste säga att den började bra!

Entrecôte som jag skar i två centimeter tjocka skivor, penslade med min smarriga grillolja och grillade precis så där perfekt länge. Helt underbar smak, trots att det bara var gasolgrillen vi använde.

Saltkokt delikatesspotatis, rostad i ugn, med zucchini, paprika och chaminjoner, kryddat med vitlök, timjan och rökt salt.

Fortsätter grillandet på detta vis så blir det många njutningsstunder innan det är dags att ställa in grillarna igen. :-)

Jag dricker ju gärna alkoholfritt vin och hade införskaffat en sådant gjort på merlotdruvan. Detta var helt alkoholfritt så därför fick Molly och Theo också smaka lite när de bad om det. Theo spottade och fräste men Molly däremot... På två röda hade hon tömt glaset och utbrister: määh, vilket betyder; "det här var en utsökt dryck, jag tror faktiskt att jag gärna skulle vilja ha lite mer om det går för sig", på mollyska.

Det är bara en semesterort någonstans kring Medelhavet som fattas i den här bilden.

Theo är inne i en sådan där "Jag-måste-göra-grimaser-och-se-allt-annat-än-söt-och-normal-ut-när-någon-ska-fota-mig"-period just nu, så bilder som denna har vi många av. Men tänk vilkem skatt vi har att ösa ur när det är dags att göra studentplakat och liknande ;-)

Vi var ute på altanen förut. Så mycket stjärnor man såg när så många lampor var släkta. Häftigt!

Nu ska jag tänka igenom morgondagens lektioner, dricka en kopp te och packa lite grejer till Theo. Han ska nämligen ut på bus med Sissi och hennes mamma i morgon när jag jobbar. Spännande är bara förnamnet! ;-)
Published with Blogger-droid v1.6.2

3 kommentarer:

  1. såg riktigt,riktigt gott ut :)

    SvaraRadera
  2. Och då gör bilderna maten inte rättvisa. Kan ju säga som så, att det var svårt att sluta äta trots att man egentligen var proppmätt ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag kan nästan känna doften av maten!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...