Sidor

Leta i den här bloggen

måndag 30 augusti 2010

Inskolningsstart och simskoledags!

Inskolningen på Mammut har kört igång på allvar! I och med att vi har varit där så mycket så kör vi en lite snabbinskolning. Idag har hon varit där i två timmar, utan mig nästan hela tiden. En del högljudda protester blev det när jag gick (till lärarrummet) men sen gick det bra. Det var bara när de skulle dra på galonisar och stövlar (en ny upplevelse för Molly) som hon blev förtvivlad. Annika kom och hämtade mig, så jag var med när hon var ute och lekte och då var allt bra igen!

Tills vi skulle gå... Då totalvägrar hon! Skriker som en galning och vägrar ta av sig galonisar och stövlar, håller fast i dörrkarmar och bankar på sin stackars gamla mamma... Hmm, den ungen får de tass med!
Efter Mammut var det dags för simskolor igen! Jag var lite skeptisk till vad Molly skulle tycka med tanke på hur "kul" hon tyckte det var att bada under sommaren... Men ack vad jag bedrog mig! Hon blev jättelycklig när hon kom ned i det varma vattnet! Simmade och plaskade! Åh, vad jag blev lättad, hon har inte ärvt sin pappas badkrukegener, tackolov! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...