Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 5 november 2010

Och så var det Lisas "tur"

Lisa vaknade i morse och hade verkligen jätteont i precis hela kroppen. Jahap, då var det dags för henne då. En tanke slog mig direkt. Lisa var på Jonatans 20-års fest igår. Runt hundratalet gamla och nya kompisar som samlades i en liten, varm lokal. Hmm, undra hur många fall av halsfluss som dyker upp i nästa vecka i Partille med omnejd?

Jag körde in Linnea till Helena, hennes psykolog, vid Kungshöjd, i morse. Sen ska hon få vara med kompisar idag! Så skönt att kunna låta henne komma iväg lite! Blir lite fika på stan och få vara en helt normal tonåring, åtminstone för en dag. Vi hoppas ju att det ska komma till det läget att man känner; nämen Linnea, nu har nu varit ute med kompisar varenda dag och helg i flera veckor, vi vill få träffa dig lite också!

När vi skulle åka idag så hade ju mamma och pappa parkerat in Toyotan så vi var "tvungna" att ta Porschen... Attans också, men man får ju offra sig ibland. Den är så fin! Vill ha!! Jag blev dock lite förbryllad när jag insåg att jag var tvungen att tanka den på väg hem och inte för mitt liv kan hitta tanklocket. Hehe, tjej och så, vet ni. Men jag var så duktig och löste. Det satt ju på framskärmen! Lyckades tom att läsa mig till att man skulle tanka med 98 oktanig bensin så det blev V-power. Duktiga mig!

Nu är jag dessutom såpass pigg så jag inte har så mycket att skylla på vad gäller alla måsten som blivit lite eftersatta. Jag började gå igenom inboxen på mailen, 208 olästa mail... Åh, suck, bara att börja nedifrån. Där fanns några beställningar på bilder från några simskoleföräldrar från uv-fotograferingen. Känner mig så hemsk när de har fått vänta så länge på sina bilder men bättre sent än aldrig. Nu har jag i alla fall fått iväg alla beställda bilder, känns såå skönt!

Nu har mamma och pappa äntligen kommit iväg på resan de skulle gjort i våras. De ska till ett hotell i Varberg och ha det mysigt ända till på söndag! Hoppas att de kommer få det precis så lugnt och avslappnat som de behöver just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...